More Brain Training from Dr Kawashima: How Old Is Your Brain?
More Brain Training from Dr Kawashima: How Old is Your Brain takes the challenge of the original and offers all-new exercises so you can continue keeping your brain in shape.
Inspired by the theories of neuroscientist Dr Ryuta Kawashima, More Brain Training presents you with a collection of simple daily exercises that help stimulate the brain.
The unique technology contained within Nintendo DS is what makes Brain Training possible.
Nintendo DS has two screens - the lower of which is touch-sensitive. By holding the system sideways, like a book, users can write on the Touch Screen with the stylus as if you were writing with pen and paper. (Left-handed users can turn the Nintendo DS around so that the Touch Screen is on the left side.)
Nintendo DS also features an in-built microphone so you can perform some of the exercises simply by speaking. Plus, Nintendo DS’s wireless communication technology allows for up to 16 people to take part in a Calculation Battle using just one copy of the game. It is also possible to send a demo version of the game to another Nintendo DS.
More Brain Training puts the DS’s Touch Screen and Microphone to even greater use, and even your hearing will get a workout!
You must win or lose various rounds of Rock, Paper, Scissors against the DS. For example, sometimes the DS will show you a rock and tell you that you must lose. You then say 'scissors' into the DS Microphone.
The DS shows one number between 1 and 9, and you must repeatedly subtract this number from a bigger number shown. If the number to subtract is 5 and the starting number is 30, the answers would be 25, 20, 15, 10, 5.
Additions between two numbers are shown. In the next problem, one of those numbers is hidden. Players must remember the number that is erased in each addition to write the correct result of the newly formed addition.