King Roland is a king with a conundrum and he needs your help. Life in the kingdom has taken a downturn of late and it seems just about everyone in the land has a problem that needs solving! The MySims franchise returns to Nintendo DS with MySims Kingdom - a new story-driven adventure that will test your powers of design and take you on a journey of limitless possibilities.
Your quest begins in the Capital, where King Roland laments the lack of anybody with the know-how to repair the crumbling buildings in his realm. This is where you step in as the wannabe hero of the hour! Interact with a whole host of MySims characters, explore numerous lands and create crazy contraptions in order to complete your brief. It’s not just a case of rebuilding the realm though – you’ll also have to help King Roland foil the plans of some unfreiendly types in a distant part of the kingdom.
Whatever you’re creating in MySims Kingdom, the DS stylus allows you to complete your chores in a range of intuitive ways. The game also makes use of the DS’s wireless capabilities by letting you exchange items you have created with friends or challenging them in head-to-head minigames locally.