Ninja Gaiden Dragon Sword
Step into the shoes of a martial arts master and battle to save the world from eternal darkness in Ninja Gaiden Dragon Sword.
Two decades after making its debut on the Nintendo Entertainment System, the Ninja Gaiden series is reborn on Nintendo DS with more of the classic combat that made it a huge hit the first time around. As Master Ninja Ryu Hayabusa, you’ll have to battle your way past rival warriors and overcome gruesome creatures as you face your destiny and fight to crush an evil enemy.
Making full use of the DS’s unique features, Ninja Gaiden Dragon Sword invites you to control Ryu almost entirely on the Touch Screen. Walk, jump, attack and unleash powerful special moves just by making intuitive movements with the stylus – mastering an array of spectacular combos as you go.
Playing with your DS held sideways, you’ll see the main action of Ninja Gaiden Dragon Sword unfolding on the Touch Screen as the top screen displays a map of the area you are battling through. Whatever part of the shadowy Ninja Gaiden world you find yourself in, you can expect to be treated to stunning graphics, atmospheric sound and a collection of cut-scenes that draw you deeper into the game’s immersive plot.
As you learn the ways of the ninja and become more adept at stringing together combos, you’ll build up your Karma Score – a figure that can be uploaded to a scoreboard via Nintendo Wi-Fi Connection and compared with other budding Master Ninjas. Be sure to dispatch of the enemy in style if you want to prove to the world you’re the best of the best!