Sunny skies, lush forest and rolling hills combine to form the land known as Ninjatown where adorable and honourable Ninjas populate this vibrant yet peaceful place. However, after the mysterious eruption of a nearby volcano, Ninjatown is attacked by hordes of sinister enemies lead by Mr. Demon who, for reasons unknown, is bent on destruction. It is now time to use each Ninja’s unique skills and to fight off the evil and secure Ninjatown, one district at a time.
The game is played from a top-down view, with the player using the stylus to place buildings and issue commands to ninjas on the battlefield. Players will have to build and create on-the-fly because the enemy hordes won’t stop until they’ve overrun the town. Each building is upgradeable to keep your fighting Ninjas one step ahead of the forces of evil.