Pokémon Ranger: Guardian Signs
Get ready for an exciting adventure in the third instalment of the action-packed Pokémon Ranger series: Pokémon Ranger: Guardian Signs.
Take on the role of a Pokémon Ranger tasked with protecting the local people and wild Pokémon from the nasty Pokémon Pinchers with the help of your partner, Ukulele Pichu. To save the land from the powers of darkness, join forces with the Legendary Pokémon and stop the Pokémon Pinchers from their evil plans!
Capture and befriend Pokémon by circling them with the Capture Styler on the Touch Screen. Pokémon that you befriend will support you on your adventure by using their abilities to clear obstacles that stand in your way or by helping you capture even stronger Pokémon. For the first time in the series, you can call Pokémon to your aid by drawing their Ranger Sign on the Touch Screen. There are many Pokémon available to support you, as well as a number of Legendary Pokémon, including Raikou, Entei and Suicune.
As a Pokémon Ranger, your day will often involve being sent on a Mission, which may involve finding a missing person, stopping a natural disaster or protecting the peace in another dramatic way. If you are successful and complete the Mission, then the game story will advance. Each chapter in the game features a series of dynamic tasks and puzzle-solving challenges using the powers of the Pokémon. For example, you may call upon a Pokémon in the Water-group to help put out a fire.