Pokémon White Version 2
Dive into the world of Pokémon like never before, in Pokémon White Version 2 on Nintendo DS.
Pokémon White Version 2 brings players back to the Unova Region two years after the events of Pokémon Black Version and Pokémon White Version. There are many new areas to discover, and changes to familiar places for you to explore. One new area is Virbank City, home to Pokéstar Studios. Players will be able to visit Pokéstar Studios and star in their own movie with their favourite Pokémon. The movie a player creates premieres at the in-game theatre, where the audience gives it a rating. Movies are rated based on script choices and battle move sequences, and players can even create sequels to existing movies. There are many movie genres to choose from, including romantic comedy and horror.
Pokémon White Version 2 will also give fans of the original games a chance to catch up with some familiar friends. In this game, Cheren and Bianca return two years after the events of Pokémon Black Version and Pokémon White Version, and a lot has changed. Bianca is now the assistant to Professor Juniper, helping her with Pokémon research and Cheren is now a Gym Leader and a teacher at a school in Aspertia City - the starting location for this adventure.
In Pokémon White Version 2 players will also be able to catch some of the Pokémon from outside the Unova region - such as Eevee, Riolu, Tyranitar, Arcanine and Mareep - right from the start of the game. The game includes hard-to-find Pokémon such as the new Therian Formes of Legendary Pokémon Tornadus, Thundurus, and Landorus.
Players can also look forward to two new Legendary Pokémon, Black Kyurem and White Kyurem, which are featured on the packaging of Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2. These powerful Legendary Pokémon each boast new devastating Ice-type signature moves; Black Kyurem knows Freeze Shock and White Kyurem comes ready for battle with Ice Burn. Black Kyurem will be available exclusively in Pokémon Black Version 2, while White Kyurem will only be found in Pokémon White Version 2.