Professor Kageyama’s Maths Training
Can you imagine learning mathematics just by playing a video game? Think about how useful this could be for your children and even yourself. You’ll be surprised just how easy and how much fun it is to refresh your mathematics skills!
You accomplish this using The Hundred Cell Calculation Method. To be effective, this method requires you to practice regularly, record your times to keep track of your progress and gradually increase the difficulty of the problems you solve.
The Hundred Cell Calculation Method is a teaching method used across Japan to help students learn fundamental arithmetic calculations. It's a very simple learning method which involves adding, subtracting or multiplying the numbers along the sides of a 10 x 10 grid and placing those answers in each of the 100 cells that make up that grid.
This is an example of a Multiplication exercise in a 10 x 10 grid. Your goal is to multiply the numbers on the left with the numbers at the top and then note down the answer on the Touch Screen. In this case, 8 x 2 = 16 is the correct answer.
Want to sharpen your maths skills? All it takes is 10 minutes a day, and because it’s so much fun, you’ll keep coming back for more!
The Daily Test presents you with three exercises chosen to match your current level of study. You can only complete the test once per day. If you take the test every day and gain good marks, you will be able to move up to the next level. If you seem to require a little more practice, then you will be given the same exercises the next day (although the questions asked will be different). In total, there are 20 levels of study.
After the Daily Test, the second main option in the software is Kageyama Method, which lets you practice 100 Cell Maths (a grid of addition, subtraction, or multiplication problems) or Division Marathon (a series of basic division problems).
Here you can also choose whether to Study Alone or Study Together with up to 15 other people. For more information on Study Together, please refer to 'Multiplayer' in the menu on the left of this web page.
NDS_Math_UKV_4c_SCR037a.jpg
When you select 100 Cell Maths, you can choose the type of calculation you want to practice, the number of problems you want to complete, and whether you want to keep practising the same questions or a random set every time you play.
This section offers a total of 450 division exercises separated into three difficulty types. 'Easy' covers problems without a remainder, 'Normal' covers problems with a remainder and 'Hard' covers division problems that require carrying to work out the remainder.
The third main option in the software's menu is called Practice Exercises, offering 40 different types of maths problems like you encounter in the Daily Test.