Professor Layton and the Lost Future
Welcome to the official website for Professor Layton and the Lost Future, the third game in the Professor Layton series. Layton and Luke must travel through time in order to solve the puzzle-filled mystery that awaits them and to save London!
The famous Professor Layton and his assistant Luke Triton have begun investigation into recent baffling and disturbing events that have taken place in our capital city London. Most worryingly of all, our esteemed prime minister Bill Hawks has vanished and rumours in the city suggest that the jiggery-pokery involves time travel – maybe even into the future! Although touted to be Layton’s toughest challenge yet, local experts say if anyone can do it, he can!
These calamitous events began last week, when a certain Dr. Stahngun unveiled a machine he purported could send people through time. The professor clearly hadn’t tested his machine thoroughly as the demonstration resulted in a massive explosion and the disappearance of our prime minister. What is to be done?
There is more to the story though. Sources indicate prominent scientists nationwide have been vanishing for some time. Not only that, but it seems Professor Layton agrees that there is something to this time-travel theory. One informant even suggested Layton may have received a letter from a Luke Triton of the future! Unbelievable!
Professor Hershel Layton – famed archaeologist and mystery solver. We know of his famous cases, but who is he really? Where does he come from? And where did he get that distinctive hat?
Layton: The redoubtable Professor Hershel Layton is faced with his toughest challenge yet. To crack the case he must both travel to the future and dig deep into his past, reliving memories of days gone by.
Luke: Luke is in for the shock of his young lifetime as he comes face-to-face with his future self. Nevertheless, our young sleuth is as determined as ever to assist Layton in solving this most troubling of mysteries.
Flora: A familiar face from previous Layton games, Flora reappears to band together with her favourite detective team and face the future of London together.
Prime Minister Bill Hawks: The prime minister goes mysteriously missing after a grand experiment goes wrong. Can Layton and Luke track him down before anything more calamitous occurs?
Inspector Chelmey and Barton: The boys in blue are back again, doggedly pursuing any clues that might lead them to the missing prime minister.
Dr. Stahngun: Inventor of a time-machine that malfunctions spectacularly on its first outing, Dr. Stahngun seems remarkably unrepentant for someone who has just lost the nation’s leader.
Professor Layton and the Lost Future offers more puzzles than ever! Over 165 fiendish and flabbergastingly fun puzzles await the professor and Luke. There are lots of different types: maze puzzles, logic puzzles, picture puzzles and many more!