Professor Layton and the Spectre's Call
Unravel the events of Layton and Luke’s first meeting in Professor Layton and the Spectre's Call!
Folklore tells of a spectral guardian that was summoned using a strange flute to protect the town of Misthallery in times of need; amazingly, it was this legend that led Professor Layton and I to the town all those years ago, and to Layton and Luke’s first meeting.
The professor had received a letter from his old friend Clark Triton, begging for aid with a peculiar predicament: it appeared that a malevolent spectre was destroying the town’s houses by night, to the sound of a flute. Naturally, the professor also noticed that the letter contained a secret message...
But who am I, and how do I know this tale? Why, I’m Emmy Altava, pleased to make your acquaintance. These events occurred three years before the professor and Luke’s famous investigations of that curious village, St Mystere - and the day the professor received Clark’s letter was my very first day as his assistant.
I already deeply admired the professor, and though he didn’t seem to recall our last meeting, I couldn’t wait to get started; little did I know that what followed would be a mystery unlike anything I had ever encountered before!
Professor of Archaeology at Gressenheller University, Layton has an enquiring mind, is a devotee of tea, and has an abiding penchant for puzzles. He believes in acting like a gentleman at all times.
An old friend of Layton’s who is now mayor of Misthallery. He wrote a letter to Layton, begging for help with the mystery of the ghastly, destructive spectre that plagues his town by night.
Unravelling the mystery of Misthallery in this thrilling prequel to Professor Layton and the Curious Village, and finding the truth behind this spectral saga won’t be easy. You’ll need to explore and investigate the setting, interview its people and (most importantly) solve any puzzles you encounter. Some conundrums will come from the townsfolk and some will be hidden around town - it’s up to you to find them, because it’s only by solving brainteasers that you will crack this case.
Every puzzle you solve is worth a number of picarats, with greater amounts for trickier puzzles. If you give an incorrect answer, the number of picarats you’ll receive may decrease - so think carefully before you put forth your answer.
Collect picarats to unlock special bonuses! The extras don’t come cheaply - you’ll need to hoard a whole bunch for the top-notch ones - so on with those thinking caps!
Thankfully, you will find hint coins all over the place - simply search the Touch Screen with your stylus and they could spring out of anywhere! These handy tokens can be cashed in to purchase puzzle hints, and in a nifty turn of events, using them doesn’t reduce the amount of picarats you will earn.