Shaun White Snowboarding
Shaun White Snowboarding takes the action-sports genre to new heights! Whether you’re coasting down beginner slopes or carving through uncharted territory off piste, Shaun White Snowboarding on Nintendo DS lets you live the life of a thrill-seeking snowboarder wherever you go.
Developed in close collaboration with Olympic Gold Medalist Shaun White, the game casts you in the role of a boarder visiting the best snowboarding spots on the globe. As you go, you’ll take part in thrilling races, point competitions and free-riding as you create your own runs to suit your riding style. All the action is controlled using your stylus on the DS Touch Screen. Simply flick the stylus to jump, draw a circle to spin, or slide it across to control your carves.
If you want to share the slopes with your friends, Shaun White Snowboarding lets you join up to three other players wirelessly for cooperative and competitive snowboarding challenges. You can customize your rider with a whole range of boarding gear and discover new abilities by unlocking decals. See a particularly cool sticker on a friend’s board? Then simply trade stickers with your friends via Nintendo Wi-Fi Connection!