Sonic Classic Collection
When you're thirsting for some retro game action, fiddling around with old systems that have all but given up the ghost can be a total pain. No longer - now you can enjoy some speedy action with one of the grand masters of gaming history on the go in Sonic Classic Collection on Nintendo DS!
With the addition of a brilliant new feature that allows you to save at any point and come back later, you'll have no problem fitting some vintage gaming challenges into your schedule. Comprising the full original Mega Drive adventures of the archetypal hedgehog with attitude, there's plenty to get your teeth into whether you're an old hand or a new fan. Sonic Classic Collection features Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog 2, Sonic the Hedgehog 3 and Sonic & Knuckles.
Race your way through the beloved stages of this seminal console classic as everyone's favourite impossibly fast, blue, spiny hero. As Sonic the Hedgehog, you are the only one who can out-think, out-fight and out-run Dr Eggman, a mad scientist who has kidnapped the innocent animals of the forest and turned them into robots! Barrel through the zones nabbing rings, dodging spikes, fighting enemies, looping the loop and collecting the Chaos Emeralds (before Dr Eggman gets to them) in order to save the world and set the animals free.
Dr Eggman's at it again – while he's still after the Chaos Emeralds, this time his goal is to complete a terrible weapon called the 'Death Egg', with which he plans to dominate the world. Thankfully, Sonic has his own hot new thing too, a fox companion called Miles 'Tails' Prower who can use his several awesome tail appendages like a helicopter, which comes in handy when collecting rings, fighting enemies and saving the day.
After the disastrous but inevitable crash of his Death Egg into a mysterious floating island, Dr Eggman seeks out (more) Chaos Emeralds to repair his ship. Learning from past mistakes, on this occasion the duplicitous Doctor tries to keep Sonic out of the way by convincing Knuckles the Echidna that Sonic and Tails are his enemies.
Having disposed of the Death Egg, Sonic speeds off to find all of the Chaos Emeralds on the floating island, and Knuckles, as the appointed guardian of the stones, is determined to thwart his plans.