Welcome to Strangetown! Featuring a fully rendered 3D world, open-ended gameplay and the ability to trade characters or play mini-games wirelessly with your pals, this Sims sequel will immerse you in an all-new virtual world. Even mundane, every day activities, like cleaning the dirty floors of a hotel, become absorbing new experiences. If you'd rather spend your time visiting art museums or kicking back in bars or clubs, that's all part of the package too. Of course, life in Strangetown sometimes takes a turn for the bizarre too; head out to the desert and you may even run into some extraterrestrial oddballs. With action that makes the most of the Nintendo DS' touch screen and microphone input, The Sims 2 embraces the system's capabilities to the fullest extent. You can even record sounds using the DS mic, then incorporate these noises into your own tunes - and use your unique compositions as in-game music! This creative freedom stretches to Sim generation too - you can choose your gender and dress style, and even play around with your Sim's facial features. The Sims 2 lets you play the way you choose.