WWE SmackDown vs. Raw 2009 upholds the franchise’s commitment to delivering the definitive videogame simulation of live WWE programming. WWE SmackDown vs. Raw 2009 for Nintendo DS returns with new gameplay controls that utilize the stylus and Control Pad to deliver a compelling handheld fighting game experience.
The redesigned Season Mode takes a role-playing approach, allowing players to interact with Superstars, upgrade their abilities and complete missions on a quest toward legendary goals. In addition, a larger Superstar roster, new match types and the inclusion of Create-A-Superstar will provide players with a variety of intriguing options to enhance gameplay.