Walk with me! Do you know your walking routine?
Step into a healthier lifestyle with Walk with me! Do you know your walking routine? on Nintendo DS. Walk with me! comes with two very special Activity Meter pedometers that can help you work out if your activity rhythm is up to scratch and provides valuable insight on how to set up a regular routine – the healthiest way to live.
All you need to do is clip one of the Activity Meters onto your belt, put it in your pocket or even attach it to your dog’s collar and you’re away! The Activity Meter will then keep track of every step you make during the day and transmit the information to your Nintendo DS, which is where the fun starts! Using the Touch Screen and your Nintendo DS stylus, you can use the results you gather in all sorts of ways.
Unlike a regular pedometer, one of the great things about the Activity Meter is that it allows your family, friends and even pets to join in. Up to four different people can use their own Activity Meter in conjunction with a single Game Card.
Using the Touch Screen and your Nintendo DS stylus, you and other Walk with me! users can utilise the results in all sorts of ways and even make notes for your own records. You can start by setting yourself a Step Target, aiming for as many or as few steps as you think you can manage, then have a look at the Records section, where your performance result is presented in several clear and concise graphs.
Based on the information collected on the Activity Meter, the software will provide helpful comments on whether you achieved your target and will even compare your walking performance to an animal! The software will also set you fun Mini Targets after your results have been checked – perhaps to avoid fatty foods for the day, or maybe just to relax and treat yourself.
Grab your friends and family and walk your way to a healthier lifestyle with Walk with me!
Experts recommend the equivalent of around 30 minutes of brisk walking every day. You could just go out for a 30-minute walk of course, but if this seems like something that would be hard to fit into your working day, there are lots of little ways you can contribute to this total throughout the day!
Fun and games
As well as helping you towards a healthier lifestyle, Walk with me! makes every step you take all the more worthwhile through a selection of fun mini-games.
The steps recorded by the Activity Meter become a currency of sorts that can be “spent” in the game in a variety of ways. You can learn more about the world, see how much electrical energy your movements would generate or embark on a journey through space! Read on to discover how Walk with me! ensures all your steps are put to good use.
Light Up converts the combined activity of you and your friends and family into virtual electrical power, which is then measured to see how much light your accumulated steps would generate. If you’ve spent more time sitting on the sofa than you have striding along the street, you’re likely to light up little more than a tiny LED or a torch.
On the other hand, if you’ve been taking great steps to get out and about, you might find that your activity levels are suitably high to power a set of floodlights or even an entire city! When you get to this stage, you know your willingness to walk has come on leaps and bounds.