WarioWare: Do It Yourself
There are over 90 brand new microgames where fast reflexes are fundamental and an eye for the ridiculous essential. Try to outwit the makers of some of the most furious fast-reflex action around – stomp cans, squeeze toothpaste and, err…pick someone’s nose – it’s all here waiting to try and catch you out.
The possibilities are endless – but the basics are easy to pick up. You’ll need a background, some objects and a music soundtrack with sound effects. The game features fully interactive tutorials that teach you step-by-step how to turn your ideas into reality and, really, there’s no limit to what you can create if you use your imagination. If you want to take a break from the demanding job of Lead Game Designer, you can get deeper into graphics and music by creating your very own comic strips or orchestrating multi-track music with a whole range of quirky instruments and sounds, also in the D.I.Y. Studio.
Of course, it wouldn’t be much fun if you were the only person to see the fruits of your hard labour. So it’s just as well there are multiple ways to spread your creative genius around. You can share your microgames with friends and family simply by using local wireless connections to transfer them to another Nintendo DS system; alternatively you can share them via Nintendo Wi-Fi Connection after you’ve swapped Friend Codes with other players. Using Nintendo Wi-Fi Connection you can also download further microgames released weekly by Nintendo. You can even submit microgames into monthly themed competitions! The winning games will also be available to download via Nintendo Wi-Fi Connection, providing access to a continuous stream of crazy new material.
You can even add another dimension to your game by downloading the WarioWare D.I.Y. Showcase game from WiiWare onto your Wii console. This will allow you access to another 70+ original microgames and also let you watch your Nintendo DS creations on the big screen by uploading them to Wii! There are so many options you’re going to be kept busy for months on end – so come on and unleash your imagination in WarioWare D.I.Y.!
Calling all wannabe game designers! With a little help from Wario, you'll be making your very own microgames in no time. Let Wario and his cohorts show you the ropes every step of the way. Go online* to share your coolest game creations, and download games made by others! WarioWare: D.I.Y. is bursting with make-your-own-gaming goodness!
Fancy yourself a rockin' musician? Well, even the tone deaf can compose beautiful beats with the Record MakerMatic.
If you need a break from all that game making, you could always check out the latest comics, or make some four-panel strips of your own.
Making, playing, sharing… it's the bread and butter of WarioWare: D.I.Y.! First of all, Penny, Dr. Crygor's whiz-kid granddaughter, will teach you the basics of the Super MakerMatic 21—a game-making machine like no other. Then, take on some freelance gigs for Wario and work on your game design know-how. Think you've got what it takes to design your own games from the ground up?