The world record of 9039 points is now shaking at its roots.
The time has come for a competition in the premiere athletic discipline – the decathlon. After hard training, only the most versatile athlete will win. Every error will be mercilessly penalised and the chance to create a new world record will vanish away in the London fog.
In each discipline you control your athlete simply with the stylus, but you won’t succeed without proper timing, speed and stamina management. Results achieved in individual disciplines are stored in a table and compared with the best world scores. The total score in the decathlon is calculated using a real-world formula, thus it is possible to accurately compare your score not only to the world record but also to the other athletes participating in the competition, including up to three friends with whom you take turns during the game.