Flipnote Hatena Service Ended May 31, 2013
The Flipnote Hatena community available to users of Flipnote Studio on the Nintendo DSi system ended on May 31, 2013. You will still be able to use the Flipnote Studio application on your Nintendo DSi system but you won’t be able to upload and share your flipnote creations on these communities.
Thank you for contributing to and building the wonderful community in Flipnote Hatena. We apologise for any inconvenience caused by the discontinuation of this service. If you enjoyed Flipnote Hatena, you might be interested in Flipnote Studio 3D.
Jot down your thoughts for the day or let your imagination run riot with a free Nintendo DSiWare application that lets you get creative on the go.
Flipnote Studio acts both as an electronic notepad and a pocket-sized animation studio with which you can conjure your own animated “Flipnotes” before sharing them with your friends – or the rest of the world.
If you simply want to write yourself a reminder note or record a vocal memo, the unique features of Nintendo DSi make it easy to do so via the Touch Screen and system microphone. With every Flipnote you create stored within an easy-to-access calendar, you’ll be able to keep track of your thoughts, ideas or tasks for the day wherever you are.
But that’s not the whole picture! As every Flipnote you make can consist of multiple pages, Flipnote Studio places the power to create your own unique animations in your hands. Using a versatile range of tools on the Touch Screen, you’ll be able to let your imagination run riot before sharing your creations and viewing the work of others through the Flipnote Hatena website.
Explore this site to find out more about how Flipnote Studio can set your imagination in motion and connect you to a wider community of creatively-minded Nintendo DSi users.
Flipnote Studio is a Nintendo DSiWare application that can be downloaded for free from the Nintendo DSi Shop. Click here for video tutorials about using the Nintendo DSi Shop and connecting your Nintendo DSi to the Internet.