Nintendo DSi Browser
This version of the popular Opera browser is made specifically for Nintendo DSi systems, and uses both screens of the Nintendo DSi and its Touch Screen technology to offer a comfortable, speedy and straightforward surfing experience. You can navigate web pages with your stylus and enter text whenever the need arises by using the on-screen keyboard or built-in handwriting recognition.
Two alternative ways of viewing the web pages displayed means you can find the browsing method you’re most at home with. The default setting, Overview Mode, shows a zoomed-out overview of the page you’re browsing on the top screen of your Nintendo DSi, with a magnified view shown on the Touch Screen. Dragging and tapping your stylus on the Touch Screen lets you quickly and easily navigate through websites. You can also switch at any time between showing the zoomed-out overview on the top screen or the Touch Screen.
In Column Mode, all the content of the page you are viewing is compressed into a single column that extends across both of the handheld’s screens. This view can make it easier to read long texts - partially altering the original layout of the page to best suit your Nintendo DSi.
On top of the browser’s main functions, little touches add up to make the experience more seamless and intuitive. Drag the stylus over text to highlight it and easily use it as a search term, control everything from the Touch Screen or opt to use the +Control Pad for certain functions, and choose your preferred font size and search engine to suit your preferences. To help you get started, there’s a tutorial that will guide you through all the main features of the browser step-by-step.
Parents can block the use of the browser with the Parental Controls function of the Nintendo DSi. Additionally, the Nintendo DSi Browser also includes access to Astaro, a fee-based content filtering service.