Sokomania 2: Cool Job
The work of a warehouse keeper has never been so tough! Will you earn the Cool Job?
Sokomania 2 enhances the popular gameplay principles with many new dynamic features. The traditional maze full of crates that have to be pushed to the right spots is just an opening warm-up in Sokomania 2. Everything changes the instant momentum comes into play; crates start to move on their own, corridors become divided with doors, and switches or turntables that can change the direction in which crates move appear on the floor. At moments like these, one has to start thinking hard or patiently experiment with various possibilities.
Levels are arranged by their difficulty, allowing players to gradually adopt new gameplay features and their combinations. The warehouse keeper can be controlled with the +Control Pad, and there's an interactive map of the whole warehouse on the bottom screen that can be used to promptly inspect any corner of the level. Try to place all crates on the target squares while taking as few steps as possible. Those who want to find an optimal solution will certainly appreciate the time loop feature, which enables you to 'rewind' the recording of the warehouse events at any time so that you can try another approach.
Sokomania 2 allows up to three separate game profiles to be created and it generates a unique game code for each player, which can be submitted to a website and entered into the global leaderboard. The total score can be improved by returning to an already completed level and finding a better solution.
Analyse, focus, think, and find the best solution in the right time. Compare your skills with others!