METAL SLUG is the original entry in one of the most famous action game series ever released. It was originally released by SNK in 1996 in Japan.
Players control Marco and Tarma who belong to the Special Forces team known as the Peregrine Falcon Squad. They fight to defeat General Donald Morden in an effort to take back their stolen weapon known as the METAL SLUG. Players can utilise various weapons and vehicles such as the METAL SLUG to sway the fight in their favour.