The Mysterious series combines heart-warming everyday elements with extraordinary experiences in a world full of wonders.
As a fledgling alchemist, Sophie works with Plachta on various alchemic recipes in order to hone her skills. As they learns new recipes, explore the fields, collect materials, and synthesize new items, the power of alchemy and Plachta's memories begin to come to life.
A chance encounter between a young alchemist Sophie and a sentient book Plachta takes them on an adventure to recover Plachta's memories and gain alchemic knowledge.
Note: This title can also be purchased as a part of the discounted “Atelier Mysterious Trilogy Deluxe Pack”, together with “Atelier Firis: The Alchemist and the Mysterious Journey DX” and “Atelier Lydie & Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings DX”. Please be careful of making redundant purchases.