BZZZT is a fast-paced “jump-dash-run” platformer game combining a nostalgic pixel-art look with a modern gameplay design. It was almost single-handedly made by one developer – Karel Matejka, known as Ko.dll, as a tribute to beloved classic games.
Inspired by the 80’s tech revolution, this insanely detailed, pixel-art precision platformer transports you back in time, where you’ll get to experience a thrilling adventure, cleverly designed levels, a whole plethora of skills to unlock, and intense boss fights!
In a top-secret laboratory, inventive Doctor Emily and world-renowned Professor Norbert are working on a highly classified project. Through their joint research and intellect, they finally managed to bring to life a tiny robot with a big AI personality! No larger than a regular household toaster, but with some extraordinary skills, ZX8000 is ready to save the world, one platform challenge at a time!
And the BZZZT world certainly needs saving from dark forces at play. The evil mad scientist, Badbert, prepares to unleash his nefarious plans upon an unsuspecting word as soon as he finds the perfect equilibrium of darkness, malice, and madness. Bwahahaha!
So, what are you waiting for? Grab your controller and navigate ZX8000 through his mission to thwart Badbert’s evil plans!