Cruel Bands Career features highly varied gameplay and a unique art style.
They are on a secret mission and must face varied audiences and bosses to complete their quest.
As you progress, you must choose which abilities to upgrade, or when to sneak into a secret room for a nap or two. But your final goal remains the same, to explore an increasingly dangerous world.
Performance Spectators: You unlock friends during your journey, and these friends play their part as they twist and turn in ways which they believe to be dance moves.
Observe how the audience act and move, and devise strategies for how to best handle the blighters.