Damascus Gear Operation Tokyo
The GEAR System was developed sometime in the middle of the 21st century by the Atsuga Corporation, and allowed pilots unprecedented motor-control and manoeuverability with their machines. Mankind developed the system further, to create man-operated mechs and robots known as GEARs.
The GEARs, which were the primary forces in battle, became uncontrollable by their operators and turned against mankind. GEARs that have gone berserk were named RAGEs, and left a mark on human history that can never be forgotten.
In 2097, the human population that remained was forced to live underground. And, in order to reclaim what they have lost to the RAGEs, they call upon the GEAR System once more.