Figment 2: Creed Valley
Figment 2: Creed Valley is an action-adventure game set in the human mind. Nightmares are spreading chaos and enemies have overrun once-peaceful lands. Join Dusty, the Mind’s courage, as you make your way through puzzles, musical boss fights and unique environments. Face your fears head-on.
Nightmares have shattered the Moral Compass, making The Mind unable to function properly. Dusty and his ever-optimistic sidekick, Piper, must travel to Creed Valley, where The Mind’s ideals are formed to restore peace. A journey filled with musical showdowns and mind-bending puzzles awaits.
Explore The Mind’s two fundamental states: Open-minded and Closed-minded. Switch between states and adapt to the shifting environment to move forward.
Prove your mental and physical strength through mind-bending puzzles and fights timed to the soundtrack.
We should never have to face our fears alone. Piper is now a controllable character for local co-op.