Hunting Simulator
A true simulation of hunting, Hunting Simulator offers players hours and hours of immersion in the open wild with single and multiplayer modes*, a multitude of hunting areas, and hundreds of objectives to accomplish. Developed using the Unreal 4 Engine, the game presents some of the most well-known hunting regions such as the mountains of Colorado, the oak forests of France, and the snowy plains of Alaska. Each hunting area is populated by numerous different and realistic looking animals, each possessing an authentic set of behaviours.
Each region is based on real hunting areas: the great lakes and boreal forests of Alberta, the canyons and arid plains of Texas, Colorado and its mountainous regions, the tundra and forests of Alaska, the Scottish Highlands, and even the Alps and the French oak forests.
Choose from among 17 different firearms (long bows, crossbows, and even Browning and Winchester rifles) and close to 50 essential accessories for the modern hunter, including callers, lures and wind powders.
Experience the thrill of hunting with a campaign mode of 111 missions with various objectives. Some hunting scenarios lead to very special animals!
A first in the hunting game genre, the use of a drone to explore your environment!