A heart-driven quest
Last Day of June is inspired by Steven Wilson’s haunting song, Drive Home. Recreated as an interactive adventure, Last Day of June takes players on a profound and poignant journey.
A true artistic innovation in visualising a bittersweet story told through a welcoming, painterly world that showcases the beauty of life and love, but also the contradictions of loss.
Determined to save his beloved and fuelled by the power of grief, Carl introduces players to June’s last day. But as they interact with the narrative, players will progress from viewer to a character deeply intertwined in the story.
Relive June’s last day by traveling back in time through her paintings in an attempt to change the results of the fateful and final drive home by solving emotionally challenging puzzles.
Carl and June’s story progresses at key moments where life-changing decisions need to be made, but players may need to navigate unintentional consequences that create new dilemmas – and potentially new opportunities.