New Frontier Days ~Founding Pioneers~ is a town-building simulation game where you command your pioneers to colonise a new land.
From the materials gathered via the actions of your pioneers, you can build! With the buildings you create, you can process logs into lumber, weave wool into textiles, grow plants in the field and much more! Make your town thrive with all these useful buildings!
As you progress in colonising the land, you may obtain Invention Cards along the way. These cards provide various effects, such as shortening your farm harvesting time cycle, and increasing the fishing time. There are over 290 cards in the game! Use them wisely!
First, there is the Story Mode, where you set out with the help of your lovely assistant, Jessica, to build your dream town from scratch, overcome all sorts of obstacles, and aim to develop into a city.
Then, there is the Survival Mode, where you can choose from five levels of difficulty to suit your pace of gameplay.
Lastly, the Free Mode has no game overs, and you can use whichever Invention Cards you have obtained freely.