Prepare to unite!
Pounce into battle and take down the opposition with Pikachu, Charizard, Gengar and more in Pokémon’s first 5-on-5 strategic team battle game – Pokémon UNITE!
Welcome to Aeos Island! Here, Pokémon are more powerful and have enhanced abilities that Trainers from around the world use in competitive Unite Battles.
Face off in these 5-on-5 team battles to see who can score the most points within the allotted time. Each player controls one Pokémon, choosing from one of five battle types – Attacker, Speedster, All-rounder, Defender and Supporter. Want to go on the offensive? Then pick an Attacker! Is helping teammates more your style? Supporter is the role for you! Check out the full Pokémon roster here.
Defeat wild Pokémon to level up, evolve your partner Pokémon, and collect Aeos energy. Deposit the energy into opponents’ goal zones and knock out the enemy team’s Pokémon to prevent them from scoring points. Put your teamwork to the test and take home the win!