Sword of the Necromancer: Resurrection
Return to the world of Sword of the Necromancer like never before! Resurrection is a 3D remake of the original game, completely reimagined with new graphics and gameplay mechanics. Dive into an adventure full of emotions, strategy, and action, with an artistic style inspired by the classics of the 6th generation console era, now brought to the modern age.
Explore dungeons and environments with a visual style that evokes the nostalgia of classic adventure games, while adding a modern touch that breathes new life into the world.
Master a groundbreaking system that lets you program the behavior of your resurrected creatures. Set their priorities, from targeting specific enemies to protecting you in critical moments.
Immerse yourself in an epic soundtrack blending remastered original compositions with new tracks designed to heighten the atmosphere of this dark fantasy world.
With procedurally generated dungeons, every playthrough offers a unique experience. Discover new enemies, allies, and secrets with each run. Take on Roguelite Mode to truly test your skills!
Join Tama, a former bandit turned bodyguard, as she fights to bring her beloved Koko back to life. Armed with the forbidden power of the Sword of the Necromancer, Tama must descend into a dungeon filled with dangers and mysteries, facing deadly foes and difficult decisions.
Resurrection not only revisits the original narrative but also introduces new cinematics and details, delving deeper into the characters and their world.