50+ VARIOUS ITEMS
You are the hero inside the storybook of an obsessed author pondering with his life’s work. Explore repeating worlds, befriend a talking scarecrow and swing your sword really fast, while uncovering the true, overarching adventure within.
By progressing further and completing dungeons, the story introduces new bosses to defeat, tougher enemies to fight and more complex environments to conquer.
Within each randomly generated world is a matching pre-existing dungeon that introduces new mechanics, enemies and story elements into the main game.