Thief's Shelter
Take up the role of Detective James as you try to uncover a mysterious criminal's hidden identity. Reveal deep and disturbing secrets, solve unique puzzles and bring the schemes of a dark Cult to light.
Timeline: England 1965-1980 Detective James, a man suffering from dementia, is moving in to a new area, in order to investigate a murder at Highburn Street.
The game explores the depths of dementia, James’ character and his past, as well as the cult Red Order and their connection with the protagonist's life.
This is not going to be a normal investigation nor a peaceful night for James, which will result in many hallucinations and big reveals for him.
Volumetric Lighting. Spooky atmosphere with dynamic lighting, realistic reflections and shadows.