while True: learn()
In this game, you play as a coder who accidentally found out that their cat is extremely good at coding, but not as good at speaking human language. Now this coder (it’s you!) must learn all there is to know about machine learning and use visual programming to build a cat-to-human speech recognition system.
The game is loosely based on real-life machine learning technologies: from goofy Expert Systems to mighty Recurrent Neural Networks, capable of predicting the future. Don’t worry: it all plays out as a puzzle game. No coding experience required!
Drag objects around your screen with a mouse! Connect them with lines (oh yeah)! Try. Fail. Optimize. Try again. Then press “Release” button and see that sweet pieces of data flow smoothly through your screen.
Designing a groundbreaking technology requires time, experience and money. That means you’ll have to work as a freelancer, with all the excitement that comes along with it. Receive emails! Accept contracts! Sit alone in a dark room for days without saying a single word! Socialize on forums! That’s what real data scientists do!
Our quests are based on actual problems, solved by machine learning. This includes building a self-driving car (with your cat as a pilot). And if you really want to test your programming might, you can become a CTO of a startup: it’s your skills and your schemes against the savage laws of the market! Earn a fortune and become a tech guru… Or lose everything and crawl back to the doorstep of HR department: at least it was worth trying, right?
Fun fact: this is what machine learning specialists actually do. Now, you can become one of them (minus the money)! while True: learn() is the best game about being a data science specialist because no one else has been weird enough to make another one!