Bayonetta3_WitchTime_Char.png
Strut, shoot and slay in style in Bayonetta 3 on Nintendo Switch! Join the titular witch in this over-the-top climax action game as she faces a mysterious evil using her signature guns and an arsenal of new demonic abilities.
Reality itself is under attack, as man-made bioweapons called Homunculi find themselves in Bayonetta’s crosshairs. Neither from Inferno, nor Paradiso, this army of interlopers is hell-bent on destruction!
The fashionable and foxy Umbra Witch must hunt them through the streets of Tokyo, the mountains of China and more, as she seeks a way to save the world from this mysterious threat.
Joining Bayonetta on her journey are some familiar faces, as well as a feisty witch in training!
Tap into Bayonetta’s arsenal of abilities to torture, tease and thrash the homunculi hordes.
Dodge incoming attacks at just the right moment to activate Witch Time, slowing down time so that she can strut and slash at her own pace.
Take control of these demonic darlings to wreak havoc on enemies in larger-than-life battles, or summon these infernal allies while exploring to obliterate obstacles in your path. Don’t get too carried away though – controlling demons leaves Bayonetta vulnerable to attack.
Perhaps a little fancy dress is in order! Demon Masquerade lets Bayonetta channel the hellish demons linked to her weapons, gaining a variety of abominable abilities and attacks. Transform into Madama Butterfly and spread your wings in aerial combat, stop foes in their tracks as demonic train and many more!
The spirited witch Viola is a new playable character who plays an important role in Bayonetta's globe-trotting adventure.
Joined by a capricious feline companion named Cheshire, when she’s not slashing enemies and blocking attacks with her sword, Viola can unleash this Infernal Demon from the lucky charm on her katana.
Are you new to the arcane arts? Don’t fret! Switch freely between Casual, Standard and Expert difficulty modes at any time or equip the Immortal Marionette accessory to automatically defend and perform graceful combos by simply pressing one button. There’s also training mode where witches in training can practise their bewitching skills and over-the-top attacks!
Are things getting a bit too hot for you? Active Naive Angel Mode to tone down some of Bayonetta 3’s…risqué elements, such as altering certain clothing options, making some of the violent action scenes milder and more.