Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise
Dig deep and unearth the evil lurking beneath a seemingly innocent town in Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise, only for Nintendo Switch.
Boston, 2019. FBI Special Agents Aaliyah Davis and Simon Jones, looking into a case long-thought solved, find themselves on the doorstep of a person of interest. Reports of a few missing bodies wouldn’t normally interest the FBI, but something about this case just doesn’t add up.
Louisiana, 2005. A series of strange murders has blighted the backwater town of Le Carré and the FBI sends one of its young recruits, Special Agent Francis York Morgan, to investigate. Befriended by the sheriff’s daughter, who seems older than her years, the two soon set out together to find the truth.
Great insight, exceptional athleticism and a knack for profiling serve Special Agent Morgan well at the FBI, though his eccentricity causes others to question his skills. Thankfully, his detachment from the real world means even the most horrifying crime scenes are just another puzzle for him to solve.
Lives in Le Carré with her father, the local sheriff. Although young, she’s resourceful and acts far older than she actually is. Her adult-like speech and lack of fear impresses Special Agent Morgan, and she quickly names herself his partner in the investigation of the town’s ongoing murders.
Don’t let the exterior fool you: despite looking more than a little lazy, Special Agent Jones was once feared at the FBI as an investigative demon. He’s thoughtful, highly capable and a powerful presence who can corner any suspect with sharp questioning when necessary.
Set both nine years after and five years before the original game, Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise features not one, but two protagonists. Lead them to discover an astonishing truth that will send both to the brink of madness.
In the present, unravel a cold case as Special Agent Davis through questioning, presenting evidence and reviewing key testimonies that reveal long-buried secrets.
The town of Le Carré offers more than just a case for Special Agent Morgan to solve. From your base at the Casa Pineapple hotel, pick up requests from the locals that can bolster your hunt for the killer.