[The Story]
“PROJECT ZERO: MAIDEN OF BLACK WATER” comes to Nintendo Switch for the first time to celebrate the 20th anniversary of the horror-adventure series PROJECT ZERO.
It housed a unique religion based on beliefs and customs of worshipping water as a deity and is said to have been a site of many gruesome incidents and mysterious phenomena.
This mysterious and intertwined story follows three protagonists—Yuri Kozukata, Miu Hinasaki, and Ren Hojo—as each of them explores the ominous Mt. Hikami, a place where many came to die, and the secrets it hides.
Players use Camera Obscura, a special camera capable of repelling vengeful ghosts and sealing away their powers, to explore Mt. Hikami and the numerous incidents that took place there in the past.
The story is divided into separate missions, and each mission is led by a new protagonist.
In addition to sealing the evil spirits that attack you, Camera Obscura can be used to reveal other things that can’t be seen with the human eye and will help in the recovery of lost items.