The adventure of LOST SPHEAR begins in a remote town of Elgarthe where a young boy, Kanata, awakens from a devastating dream to find his hometown disappearing.
To stop the world from disappearing forever, Kanata and his comrades set out to rebuild the world mustering different Memory and crafting the world around them.