The first-ever Mario RPG, overhauled for Nintendo Switch
Assemble a group of unlikely heroes and embark on a whimsical quest to repair the wish-granting Star Road in Super Mario RPG for Nintendo Switch! Stop the sinister Smithy Gang and meet a cast of colourful characters, including the mysterious puppet Geno and the kind-hearted Mallow.
Bowser’s up to his usual tricks – he’s kidnapped Princess Peach, so it’s Mario to the rescue! Yet, when Mario confronts him at Bowser’s Keep, an even bigger villain emerges – Exor the Giant Sword. He crashes down onto the keep, breaking the Star Road and causing a tremor so mighty, it sends everyone flying. Now, Mario must find Princess Peach, make new allies and discover what big plans the Smithy Gang are concocting before it’s too late.
Wander through labyrinth-like forests, spooky sewers, fast-flowing rivers and more, as you search for the scattered pieces of the Star Road and aim to restore peace to a world where wishes come true.
Take on enemies in turn-based battles, collect treasure from chests, and enjoy a variety of mini games: race with Yoshi, shoot down Koopa shells, and more! Stop for a chat with the locals too – you’ll not only hear some quirky quips, but can get useful advice for your adventure!
Our brave hero, who sets out to rescue Princess Peach and stop the villains’ evil plan.
Sensitive, but determined, he excels with magic and spells. Calls himself a frog, but doesn't look at all like a frog.
Confident, stoic and wise, he has been sent by a higher authority to restore peace to the world.
An adversary turned ally, he lends Mario and friends a hand due to their common enemies, the Smithy Gang.
Time your button presses with Action Commands to increase damage dealt or decrease damage received. If you time your attack perfectly, you can damage all enemies at once. Do so when defending, and you’ll avoid damage altogether!
Every successful Action Command will fill the Action Gauge. When it's full, you can unleash an extremely powerful Triple Move! Depending on your current party, the move will change, so experiment with different character combos.
Use the combined strength of Mario and his allies to restore the Star Road and make wishes a reality once again in Super Mario RPG!