London, 1964. An ancient ruby is stolen from the British Museum. At the crime scene: a raven feather. Is somebody trying to follow in the footsteps of The Raven, the legendary master thief who disappeared years before?
Constable Anton Jakob Zellner finds himself in the middle of the kind of murder mystery he so far only knew from reading his favourite crime novels. Nothing is what it seems. Everyone has something to hide. And the Raven is always one step ahead...