Mario Kart takes a world tour!
Mario and friends go global in this new Mario Kart as they race around courses inspired by real-world cities in addition to classic Mario Kart courses! These destinations will be featured in tours that rotate every two weeks! In addition to courses based on iconic locales, some of your favourite Mario Kart characters will get variations that incorporate the local flavour of cities featured in the game!
The Mario Kart series known and loved by many is ready to take the world by storm – one smart device at a time! With just one finger, you can steer and drift with ease and sling devastating items as you go for the gold in cups filled with new and classic Mario Kart courses.
In Mario Kart Tour you have access to an arsenal of powerful items that can mix things up on the racetrack! Turn up the heat by activating the new Frenzy mode, which gives an unlimited supply of a certain item and makes you invincible! Make the most of the ensuing chaos, as Frenzy mode only lasts a short time!
Earn Grand Stars by racing! You can also fire off the featured pipe to receive more drivers, karts, and gliders! You can also proudly display badges, earned by completing certain challenges, next to your in-game name!
In certain races, 1st place isn't always the goal. With names like "Vs. Mega Bowser" and "Goomba Takedown," these bonus challenge courses demand a different approach to gameplay and strategy!
This game is free to start, with optional in-game purchases. Persistent internet connection and a compatible smart device is required. Internet connection fees may apply. May contain advertising.