Dr. Wily has finally been imprisoned, but Mega Man's fight is far from over. Wily's back-up plan springs into action: four evil robots attack the city, creating the perfect distraction to make his escape.
Mega Man and Rush are soon on Wily's trail, and so are Bass and Treble: another robot and its canine companion. Who are these mysterious newcomers, and can they be trusted?
Jump and blast your way through action-packed levels, face off against fiendish new bosses, discover hidden items and power ups, and put Dr. Wily back behind bars!