In-game text includes some Japanese.
Bomberman has arrived to restore peace on the planet, which has been split into five parts by an evil hand. In addition to the nine members of the Bomber Family, the character Rooi shows up to lend a hand. Jump on the Eggs that appear from destroyed Soft Blocks and you can ride one of five types of Rooi. Each Rooi has different special abilities – use them well and you'll ride to victory.