Dungeon Explorer is a multiplayer action RPG where up to five players can play at the same time.
The story takes place in underground dungeons and you can choose from eight different character types: Fighter, Thief, Warlock, Witch, Bishop, Elf, Bard, or Knome. Depending on the character, the types of magic you can use, your attack strength, and your movement will all vary. To survive, you must know all about your enemies' weaknesses. You must also know about the special attributes of each magic spell and use them to your greatest advantage. In team-play games, working together is the key to victory.