Shockman
It’s been two years since Arnold and Sonya were made into Shockmen. A message from the Professor to 'return to their bodies' has them head to his laboratory, but they are ambushed by a mysterious enemy along the way. Our heroes foil the ambush, but then they catch a TV newsflash announcing the Ryo Empire invasion. They discover that the Professor has been kidnapped, and set out to rescue him.
Shockman is a side-view action shooter that has eight stages, including Action Stages where you jump and use special techniques, and side-scrolling Shooting Stages.
This game expands on the well-paced story from the previous version, and contains co-operative elements such as 'shared life' and a powerful 'Team Shockbeam' that can be used during two-player simultaneous play*.