The doctor is in the house! Taking over responsibilities from his brother Mario, Luigi dons his white coat, readies his stethoscope and prepares a puzzle-solving prescription in Dr. Luigi on Wii U. Enjoy classic Dr. Mario gameplay, test your abilities in multiplayer and take on a new mode made specially to celebrate The Year of Luigi!
Armed with plenty of multi-coloured, two-part capsules, help Dr. Luigi clear a bottle infested with nasty viruses. Annihilate the nuisances by dropping pills of the same colour next to or on top of them – create a horizontal or vertical line of four or more like-coloured pieces and they’ll disappear. Empty the whole bottle to move on to tougher challenges – but if it fills to the brim, the viruses win!
Take a jab at several modes! As well as classic gameplay in Retro Remedy, Luigi brings a dose of alternative medicine to the operating table in Operation L. In this mode, the standard two-piece capsules are replaced with L-shaped four-piece pills, which make it easier to vanquish viruses and speed up your progress. If that seems like easy treatment, you can increase the difficulty level, and see if you can stay on top of those capsules! In addition, inject further excitement into Retro Remedy or Operation L with Flash rules: race your opponent to treat only the highlighted viruses!
Combat outbreaks on the Wii U GamePad in Germ Buster! Hold the GamePad vertically and administer medicine directly to the menaces by dragging capsules on the touch screen. Move leftover pieces around to clear the infection even faster, while spectators can offer a second opinion as they watch the action unfold on the TV screen.
Put your skills into practice against other players in multiplayer Retro Remedy or Operation L matches, locally or online. Get your opponent’s pulse racing by chaining together combos to change the colour of their next capsule at the last moment – forcing them to re-diagnose their situation with little time to spare! Top the medical charts and best as many rivals as possible to climb the online rankings!