Fire: Ungh's Quest
Fire: Ungh's Quest is a puzzle adventure with intuitive puzzle design. Without any words, it tells a savagely hilarious story. Journey into the Stone Age and face the most challenging task of this era – the search for fire!
This story's hero is the lovably chaotic Neanderthal Ungh who dozes off during his very first night watch. The next morning, the catastrophe ensues – the fire's gone out and Ungh is banished from his village. Now you have to help Ungh find a new flame, searching every corner of the Stone Age world. No matter if he has to search the insides of a dinosaur, smouldering volcanoes or even through time itself, there is no place Ungh won’t look for new fire.
One click or swipe and your environment comes to life. A small dash of logic and you'll be able to solve any puzzle and there will be no limit to your exploratory spirit while interacting with the game's world – fire coconuts from a mammoth's trunk, turn into an animal or save the fair maiden from the Octo-Boss' grasp.