To live a little longer and get a high score you must rotate! Then, instead of you, the meteors will hit the mutants when they crawl up from your insides.
While doing so, you could also look at the beautifully hand-drawn universe around you, and listen to the addictive retro-styled music. You know, if you get a spare moment between the meteor hits.