Mini Mario & Friends: amiibo Challenge
If you have an amiibo, you can play ingenious puzzles that require super-quick wits and fast reflexes to beat. Your aim is to guide the clockwork Mini Toys towards the Goal Door in each stage, using the Wii U GamePad touch screen to position all sorts of items, such as Girders, lifts and springs to help them on their way. Mini Toys will keep on moving automatically, so plan the safest route possible and use every tool at your disposal to stop them from falling into traps – or into the clutches of enemies!
If you tap an amiibo of a Super Mario character on the title screen, you can play as a matching Mini Toy and unlock a set of levels specific to that character. In these stages you’ll have to contend with unique elements, like Mine Carts or Egg Launchers. You can also unlock further levels for that Mini Toy by guiding them through an amiibo Door tailored just for them. You can tap any other amiibo from the title screen to enjoy 12 basic levels as a tiny robot called Mini Spek.
Each Super Mario Mini Toy has a unique ability that can help them get around. Mini Mario can hop up to higher areas with a Wall Jump, while if Mini Diddy Kong slips off a platform, he can hang in there and clamber back to safety thanks to his Ledge Grab! You’ll have to make use of all these skills to collect amiibo Tokens and unlock tougher challenges in Star Stages.
If you tap any amiibo of the following characters, you’ll unlock the corresponding Mini Toy!
At the start of every level, survey the stage and work out the best way to overcome the perilous traps and fiendish enemies ahead. Once you tap a Mini Toy with the stylus, it will begin an unstoppable march, and it’s up to you to place items around the stage to steer them towards the safety of the Goal Door! Collect as many Coins as you can and finish levels as quickly as possible to nab yourself a high score and a Gold Trophy.
When the Mini Toys are on the move, quickly use the stylus on the touch screen to set up bridges, place blocks and more to keep them on the right track and out of harm’s way. Be careful, though – each item is in limited supply, so you’ll need to be efficient with your placements if the Mini Toys have any chance of getting out of danger! Should a Mini Toy come face-to-face with calamity, it’ll fall to bits, meaning you’ll have to start the stage all over again!
You can also use environmental elements to your advantage: fire Mini Toys across the level with explosive Barrel Cannons, have them jump into Pipes to access out of reach areas and use coloured switches to make blocks of the same colour vanish and reappear.