Find out more
Conquer NES stages and earn Stars to unlock extra stages before moving onto Remix stages, where the rules are rewritten and the outcomes are all but expected! Nab coins from the world of Mario as Kirby, help Link escape a ghastly gang of Boos and try to clear viruses as they change colour in Dr. Mario – even retro veterans will have to relearn loads to overcome these encounters!
Put yourself to the test against a wide range of NES stages that hone in on the gameplay details that made the original titles so addictive. Beat stages as quickly as you can to earn Stars and open up even tougher trials. Gather up enough Stars and you’ll be able to take on Remix stages, which flip the rules and challenge you in totally new ways!
You might know the original NES games like the back of your hand, but Remix stages are designed to defy the expectations of even the most experienced gamers. These classic titles have been altered in surprising new ways – can you master them all over again? In some Remix stages you’ll find yourself playing with different main characters, exploring unfamiliar worlds or even adjusting to new display settings!
Check out just a few ways that stages might switch. Try to triumph over every tricky Remix!
Whenever you hit the high score in a stage, a replay video will be saved. A video of your best performance for each stage is stored on your system – click the button next to the chosen stage and show off your best run! You can even pick up tips by watching other players' replays via Miiverse!
The faster you can complete the first two stages, the more time you can spend building up your score in the final stage! Once you’re finished, you can upload your score to Miiverse – if you’re one of the top ten players of the day, you’ll earn a special Championship Mode stamp!