You are Born, an entity given life from ‘the absolute nothingness’ known as The Void. Arriving in a strange land, you are beset by creatures from your most disturbing nightmares. Worse still, you’ve no weapon, which leaves you with but one option: run away. It’s a wretched start.
Fortunately, you’ll soon discover the ability to alter the colour of your surroundings by tracing paths on the landscape using the Wii U GamePad. Starting with blue, you create slippery surfaces to slide on, extending your jump. Green lends a rubbery quality to the world, trampolining anything that touches it. As you accrue more colours, you’ll encounter trickier puzzles and more devious traps, each needing a particular approach or combination of approaches. Prepare to experiment as Nihilumbra often demands pixel-perfect platforming!
A candle in the darkness comes in the form of the new Wii U multiplayer mode: control Born with a Wii Remote, while a friend uses the Wii U GamePad to paint the world. Sharing the burden can prove critical when dodging monsters and changing colours at the same time.